معرفی بهترین بورد گیم ها برای کودکان

0 968

بورد گیم های بسیاری برای کودکان طراحی شده که زمان وقت گذراندن با خانواده و لذت بردن در کنار آن ها را افزایش می دهند. آخر هفته ها زمان وقت گذراندن با کودکان است و بوردگیم ها نیز می توانند بهترین راه برای این کار باشند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در شب های پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل بورد گیم ها را از کمدها بیرون آورده و در کنار یکدیگر بازی می کنید، بدانید که فرزندان شما به بهترین شکل از اوقاتی که در کنار خانواده هستند استفاده می کنند و بهره های بی شماری می برند. در کنار یادگیری نحوه ی کار تیمی، صبر کردن و بردن و پذیرش باختن، به فرزندان خود فرصتی را می دهید که زبان خود را تقویت کنند و همچنین مغز آن ها کارکرد بهتری خواهد داشت و رشد بیشتری خواهد یافت.

بوردگیم های بسیاری برای کودکان و همچنین خانواده ها وجود دارد که می تواند اوقات دلپذیری را در کنار آن ها بگذرانند.

یکی از بهترین ویژگی هایی که بورد گیم ها دارند این است که می توان آن ها را تمام کرد و بار دیگر آغاز کرد و هرگز سبب خستگی و سر رفتن حوصله نمی شوند.

توجه داشته باشید که بورد گیم های مختلفی برای سنین مختلف کودکان و نوجوانان وجود دارد و همه می توانند سرگرم کننده و آموزنده باشند. یکی از مهم ترین اثراتی که بورد گیم ها بر فرزندان شما دارند، افزایش اعتماد به نفس آن هاست. اعتماد به نفس بازیکنان در بورد گیم ها به علت تمرین کار تیمی و تلاش کردن برای پیروزی افزایش می یابد. همچنین پذیرش شکست که یکی از مهم ترین مسائل در بازی کردن و یا حتی در آینده ی فرزندانتان است، در این بازی ها به آن ها یاد داده می شود.

مادر و دختر درحال بازی با بوردگیم

در این مقاله به بررسی اثراتی که بورد گیم ها می توانند بر فرزندان شما داشته باشند و منافعی که از بازی کردن با آن ها می برند صحبت می کنیم. همچنین بوردگیم های مختلفی به شما معرفی می شود که می توانید اوقات شیرینی را در کنار فرزندانتان با آن ها سپری کنید.

چه بورد گیم هایی مناسب کودکان است؟

برد گیم اسمال ورلد

در بورد گیم اسمال ورد، بازیکنان برای دنیایی می جنگند که بیش از اندازه کوچک است تا همه ی آن ها را در خود جای دهد. این بورد گیم از تعدادی کارکتر تشکیل شده است که عبارتند از ویزاردها (جادوگران)، کوتوله ها، آمازون ها، غول ها، ارک ها و حتی انسان ها! این بازیکنان ارتش هایی دارند که با جنگیدن و به کار گرفتن استراتژی های مختلف سعی می کنند سرزمین های اطراف را از آن خود کنند و پیروز شوند. این بازی بسیار فعال است و سبب فعالیت مغز می شود، از آن جایی که یک بورد گیم استراتژیک است. همان طور که بعدتر خواهیم گفت بازی های استراتژیک سبب تقویت فعالیت لوب پیشانی می شوند.

بازی کردن کودکان با بورد گیم به صورت گروهی

بورد گیم گردش در بورانو

بورانو یک دهکده ی کوچک در ونیز ایتالیا است. این دهکده بسیار زیباست و به علت خانه های رنگانگ و زیبا مشهور است. این جزیره بسیار جالب توجه است و ساکنان آن با دکور زیبایی که چیده اند بر زیبایی و جذابیت آن برای توریست ها افزوده اند. خانه های رنگارنگ بورانو نیازمند رنگ زدن دائم هستند تا زیبا و رنگی به نظر برسند. از خلاقیت خود برای زیباتر کردن خانه ها و هیجان زده کردن توریست ها استفاده کنید. گردش در بورانو یک بازی خانوادگی است و در آن افراد شرکت کننده از کارت ها استفاده می کنند و به دیدن کارکترها می روند. بازیکنان بر اساس سمبل های خانه ها امتیاز دریافت می کنند و در نهایت کسی برنده ی بازی است که بیشتری امتیاز را کسب کرده است. بازی کردن بورد گیم گردش در بورانو از ۲۰ تا ۴۰ دقیقه طول می کشد.

پدر در حال بر زدن پاسوربورد گیم مهاجران دریای شمال

بازیکنان در این بازی باید خدمه ی خود را جمع کنند و با جمع کردن طلا و آهن و دام و تهیه سایل وسایل به شمال سفر کنند. این بازی به دوره ی وایکینگ ها باز می گردد. هدف از بازی جمع کردن بیشترین پیروزی ها و امتیازات است و د رنهایت برنده کسی است که بیشتری امتیاز را جمع آوری کرده است. امتیازات با حمله به ستلمنت ها و دادن پیشنهاد به چیفتین و بردن پلاندرها به دست می آید. نکته ی مهم در پیروزی در این بازی نحوه ی استفاده ی بازیکنان از پلاندرهاست. بازی با این بورد گیم ۶۰ تا ۸۰ دقیقه طول می کشد.

قیمت خرید بوردگیم مهاجران دریای شمال

در فروشگاه اسباب بازی ماتی لوس

بورد گیم الحمرا

آیا از ساختن ک قصر برای خود و خانواده خود لذت می برید؟ آیا از کنترل کردن و مدیریت کردن منابع شهر خود لذت می برید؟ آیا به دورانی که مورا بر اسپانیا حکومت می کردند علاقه دارید؟ در این بازی شما باید یک الحمرای زیبا و بزرگ بسازید که این کار را با خرید ساختمان های زیبا، باغ ها و اتاق ها و مدیریت کردن ارزها می توان انجام داد. برای ساختن الحمرا باید از دستورالعمل های خاص بازی پیروی کنند. با ساختن اتاق ها شما امتیاز کسب می کنید و بالاترین امتیاز برنده ی بازی است.

ورق بازی کردن دو پسربچه با یکدیگر

بورد گیم دد آو وینتر

هرچند زمستان برف زیادی می بارد و روی زمین لایه های ضخیم برف می نشیند، اما این هرگز جلوی مردگان را نمی گیرد. شما فقط پشت دیوارها امنیت دارید و از آن ها در امان می مانید. اما توجه کنید که به مهمات و مواد غذایی نیاز خواهید داشت. این بازی داستانی است و بسیار جذاب و هیجان انگیز. می توانید با بوردگیم دد آف وینتر عصرهای جمعه ی دلنشینی برای خود و خانواده مهیا کنید.

مادر و پسر ژاپنی در حال بازی با بوردگیم

بورد گیم مونوپلی

این بورد گیم می تواند به مدت یک ساعت یا بیشتر طول بکشد و در آن افراد باید دارایی های خود را افزایش دهند تا جایی که همه را ورشکست کرده و در نهایت برنده شوند.این بازی می تواند راه مناسبی برای آموزش اهمیت پول و معاملات باشد. برای بازی مونوپولی باید توجه بسیاری به آن کرد و تمرکز کودکان را بالا می برد.

قیمت خرید بازی فکری مونوپولی 

در فروشگاه اسباب بازی ماتی لوس

بیشتر بخوانید :

پیشنهادهای ماتیلوس برای بوردگیم برای کودکان

بعد از آشنایی کامل با انواع بوردگیم و بازی فکری، در ادامه شاید شما دغدغه خرید داشته باشید که کدام نوع از وسایل مناسب‌تر بوده و یا سرگرمی بیشتری دارد. همین عامل موجب شده است تا بهترین محصولات ماتیلوس در زمینه بهترین بوردگیم را معرفی کرده تا تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر شود. با ما همراه باشید.

کوغول NHL-9466

این بوردگیم نوعی بازی فکری بوده که ماجرای یک غول شیطون و بازیگوش را روایت می‌کند. در این بازی باید غول را پیدا کرد، البته پیدا کردن آن به همین راحتی‌ها هم نیست زیرا سعی غول در گول زدن بازیکنان است. هدفت اصلی بازی، پیدا کردن غول بر اساس حرکت تاس و رنگ کاشی‌ها است. هر که زودتر غول را پیدا کند، برنده بازی خواهد بود. از نکات قابل توجه در بازی کوغول این است که هر دفعه که غول از پنجره بیرون می‌آید و با هر دفعه که کاشی‌ها تغییر رنگ یا شکل می‌دهند، روند بازی نیز تغییر خواهد کرد.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۸ تا ۱۲ سال، ۱۲ سال به بالا

سبک بازی: استراتژیک، معمایی

تعداد بازیکنان: بیشتر از ۴ نفر

وزن: ۵۰۰ گرم

برند: نهالک

گیم کوغول نهالک

گیم کوغول نهالک

گیم لپف اچ تی آی HTI-1373918

بازی لپف در واقع چالش صحبت کردن با لپ‌های پف کرده است. هدف این بازی، جمع کردن کارت‌های بیشتر، هر بازیکنی در انتها کارت بیشتری داشته باشد، برنده بازی خواهد بود. این بازی را می‌توان به صورت گروهی و با حداقل چهار نفر انجام داد.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۸ تا ۱۲ سال، ۱۲ سال به بالا

سبک بازی: سرگرمی

تعداد بازیکنان: ۴ نفر به بالا

برند: اچ تی ای

گیم لپف اچ تی آی

گیم لپف اچ تی آی

بازی فکری دانیتو زینگو ZIG-3945

در این بوردگیم در هر دو دور بازی، یک نفر مجری خواهد شد و صورت سوال بر روی کارت را می‌خواند. بعد از آن هر بازیکنی بر حسب دانسته‌ها خود و دیگران، پاسخ را پیش‌بینی می‌کند. راهنمای‌ها خوانده شده و پاسخ‌ها گفته می‌شود. ممکن است آبروی بازیکن برود و یا آبروداری کند و یا اگر خوش‌شانس‌تر از همه باشد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بازی فکری دانیتو زینگو دارای ۱۰۰ کارت، ۶ مهره، ۵۰ توکن امتیاز و یک صفحه بازی است.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۱۲ سال به بالا

سبک بازی: بازی کارتی

تعداد بازیکنان: بیشتر از ۲ نفر

وزن: ۸۰۰ گرم

برند: زینگو

بازی فکری دانیتو زینگو

بازی فکری دانیتو زینگو

گیم تردست ۴ نفره بازی تا BZT-6835

این بازی شور و هیجان زیادی را به همراه دارد. در حین بازی، کارت‌ها از پشت در وسط قرار می‌گیرد و هر بازیکن یک چکش لیوان‌دار و ۶ لیوان رنگی دارد. در اول بازی، اولین کارت برگردانده شده و هر بازیکن با دقت به تصاویر روی کارت‌ها، لیوان‌ها را به ترتیب درست جمع‌آوری کند. هر بازیکنی که به ترتیب درست لیوان‌ها را جمع کند و همچنین لیوان سفید وسط را نیز بردارد، برنده آن دور بازی خواهد بود. سپس آن بازیکن برنده، یک کارت دیگر را برمی‌گرداند و بازی به همین صورت ادامه پیدا خواهد کرد. در انتها بازیکنی که کارت بیشتری داشته باشد، برنده نهایی بازی است.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۱۲ سال به بالا

سبک بازی: تست هوش، بازی حافظه

تعداد بازیکنان: ۴ نفر

وزن: ۲۵۰ گرم

برند: بازی تا

گیم تردست ۴ نفره بازی تا

گیم تردست ۴ نفره بازی تا

گیم بی درنگ بازی تا BZT-6183

در بازی بی درنگ، همه بازیکنان به طور همزمان وارد بازی می‌شوند و بازیکنی که بتواند عدد ۷ را طوری کنار هم قرار دهد که حداقل یک تصویر مشترک بین دو کارت به وجود آید، برنده آن دور بازی خواهد بود و باید سریعاً زنگ را به صدا درآورد. برنده، هفت عدد کارت را برای خود برداشته و بقیه بازیکنان باید کارت وسط بگذارند. برنده نهایی بازی کسی است که تعداد کارت بیشتری داشته باشد.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۵ سال به بالا

سبک بازی: تقویت حل مسئله، تست هوش

تعداد بازیکنان: ۴ نفر

وزن: ۲۵۰ گرم

برند: بازی تا

گیم بی درنگ بازی تا

گیم بی درنگ بازی تا

گیم شعبده باز بازی تا BZT-6189

با وسایل معروف شعبده بازی که در این گیم بورد وجود دارد، می‌توان لحظات شاد و مفرحی را به ارمغان آورد. در هنگامی که کارت بازی برگردانده می‌شود، با توجه به ۳ قانون طلایی در شعبده بازی، کارت‌ها را بچینند. هر بازیکنی که این کار را با سرعت بیشتری انجام دهد، برنده گیم بازی تا خواهد بود.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۵ سال به بالا

سبک بازی: بازی معمایی، تست هوش

تعداد بازیکنان: ۴ نفر

وزن: ۹۰۰ گرم

برند: بازی تا

بازی فکری سیبیلوها زینگو گیم ZIG-2528

این بازی به صورت ۶ نفره برگزار می‌شود و هر نفر یک سیبیل دارد. این بازی، ۳۲ تا کارت دارد که روی هر کارت عکس سیبیل‌های مختلف زده شده و رنگ‌های متنوعی دارد. یک نفر به عنوان فروشنده، کارت‌ها را برداشته و به صورت یک به یک کارت‌ها را در وسط می‌اندازد.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۷ سال به بالا

سبک بازی: رقابتی سرعتی

تعداد بازیکنان: ۳ تا ۶ نفر

وزن: ۲۵۰ گرم

برند: زینگو

بازی فکری سیبیلوها زینگو گیم

بازی فکری سیبیلوها زینگو گیم

گیم پنتاگو جعبه آبی فکرانه FKN-251

این بازی، بازی تحلیل و استراتژی است. هر بازیکن باید حرکت حریف مقابل را تحلیل کرده و حدس زد تا در دام حریف نیافتند. در هر دور بازی، آرایش مهره‌ها تغییر کرده و استراتژی بازی عوض خواهد شد. این بازی، شبیه به بازی دوز بوده و جوایز بین‌المللی متعددی را نصیب خود کرده است. هر بازیکن باید یک ردیف ۵ تایی از مهره‌ها خود به صورت اریب، افقی و یا عمودی قرار دهد تا برنده بازی شود.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۸ سال به بالا

سبک بازی: بازی حل مسئله، تست حافظه

تعداد بازیکنان: ۲ نفر

وزن: ۷۰۰ گرم

برند: فکرانه

گیم پنتاگو جعبه آبی فکرانه

گیم پنتاگو جعبه آبی فکرانه

گیم راه ریاضی فکر آذین FKZ-0037

گیم راه ریاضی می‌تواند مفاهیم جمع و تفریق را به طور ساده به کودکان آموزش می‌دهد. این گیم بورد شامل ۴۸ کارت ریاضی و ۳۶ جورچین است که موجب تقویت مهارت حل مسئله شده و برای ایجاد هماهنگی دست و چشم‌ها بسیار مناسب خواهد بود.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۵ سال به بالا

سبک بازی: کمک آموزشی درسی

وزن: ۱۰۰۰ گرم

برند: فکر آذین

بازی فرفره های کاغذی من چهارباغ ۴BG-4947

در این بازی کودک طریقه ساخت فرفره را یاد گرفته و مهارت‌هایی مانند اعتماد به نفس، آشنایی با هندسه و مفاهیم فیزیک را در کودک تقویت خواهد کرد. این بازی حالت بسیار نوستالژیکی داشته و بزرگسالان نیز می‌توانند به همراه کودکان خود، از این بازی استفاده کنند.

مشخصات محصول:

رده سنی: ۳ تا ۵ سال، ۵ تا ۸ سال

سبک بازی: سرگرمی

تعداد بازیکنان: بیشتر از ۴ نفر

وزن: ۲۰۰ گرم

برند: چهار باغ

بازی فرفره های کاغذی من چهارباغ

بازی فرفره های کاغذی من چهارباغ

بورد گیم ها چه اثراتی بر کودکان دارند؟

بورد گیم ها فرصتی مهیا می کنند تا یادگیری سرعت پذیرد!

حتی برای کودکانی که سنین خیلی پایینی دارند هم فرصتی برای یادگیری زودتر پدید می آید، برقراری ارتباط میان چشم ها و دست ها، تشخیص زنگ ها و اشکال و فعالیت های اینچنین در کودکان پیشرفت می کند و بهتر می شود. همچنین یادگیری رعایت نوبت و صبر کردن برای این که نوبت هر فرد برسد رفتاری است که هرجایی نیم توان آن را آموخت.

بازی کردن پدربزرگ با نوه اش

بورد گیم ها حتی سبب افزایش کارکرد مغز کودکان با سنین بالاتر هم می شود.

بورد گیم ها از ساده ترین روش هایی هستند که می توانند مغز را برای کارکرد بیشتر و فعالیت بهتر تحریک کنند. بازی هایی که استراتژیک هستند، برای رشد لوب پیشانی بسیار اثرگذار هستند.

بورد گیم ها سبب پیشرفت مهارت های زبانی می شوند.

بورد گیم ها می توانند به شکلی باشند که در تقویت مهارت صحبت کردن موثر باشند، به خصوص برای کودکانی که در سنین مدرسه هستند.

بورد گیم برای بازی کودکان خواندن کارت های بازی بورد گیم ها در تقویت تلفظ ها و خواندن کلمات بسیار موثر است. همچنین برای کودکانی که در درک متن مشکل دارند، می تواند از این جهت کمک کننده باشد که با خواندن کارت ها و به خاطر سپردن آن ها باید به کارت ها و دستورالعمل ها عمل کنند. همچنین تمام این ها زمانی اتفاق می افتد که کودکان از بازی لذت می برند.

بورد گیم ها تمرکز حواس را تقویت می کنند.

اگر بورد گیم ها بدون توقف و به هم خوردن ادامه پیدا کنند و به انتها برسند می توانند سبب تقویت تمرکز در کودکان شوند. اگر در حال انجام یک بورد گیم هستید، مطمئن شوید که همگی آن را به انتها می برید و حواس هیچ کس از آن پرت نمی شود. از چک کردن گوشی های خود بپرهیزید و سعی کنید کاملا جدی به بازی بپردازید. در این دنیایی که با پارازیت های دیجیتال پر شده است و حواس ها به راحتی پرت و تمرکز به سادگی مختل می شود، با به اتمام رساندن یک بورد گیم مناسب می توانید از این مسئله پیشگیری کنید.

دختربچه و پسربچه در حال ورق بازی کردن

بورد گیم ها استرس و اضطراب را کاهش می دهند.

برای کودکانی که رفتارهای پرخاشگرانه دارند و نمی توانند عصبانیت و استرس خود را کنترل کنند، با بورد گیم ها می توانند کنترل و مهار این رفتارها را یاد بگیرند. بورد گیم ها می توانند به کودکان ساختار داشتن و منظم بودن را بیاموزند. در نظم و ترتیب بورد گیم ها قرار گرفتن خود بسیار اموزنده و کمک کننده است. همچنین بازی کردن با گروه و هم بازی های دیگر به کودکان کمک می کند در رفتارهای یک دیگر دقیق شوند و از هم یاد بگیرند و به هم بیاموزند.

برای کودکانی که به پرحرفی علاقه دارند، بورد گیم هایی که فرصتی برای صحبت کردن فراهم می کنند فوق العاده است.

بیشتر بخوانید :

نکات مهم این مقاله

  • بورد گیم های بسیاری برای کودکان طراحی شده اند که زمان وقت گذراندن با خانواده و لذت بردن در کنار آن ها افزایش می دهند. آخر هفته ها می توانند بهترین زمان وقت گذراندن با کودکان باشند، بوردگیم ها نیز می توانند بهترین راه برای این کار باشند.
  • از میان بورد گیم های بی شماری که برای کودکان در سنین مختلف موجود است، به چند مورد محدود از آن ها در بالا اشاره کردیم. بورد گیم اسمال ورلد که یکی از بازی های استراتژیک است به تقویت فعالیت لوب پیشانی کمک می کند. بورد گیم گردش در بورانو یکی دیگر از آن هاست که فضای آن در جزیره ی بورانو در شهر ونیز ایتالیاست. این بورد گیم بسیار رنگارنگ و زیباست. یکی دیگر از بورد گیم های استراتژیک مهاجمان دریای شمال است که در آن بازیکنان در آن با کارکترهای مختلف و جذابی مواجه می شوند. در این بازی باید به نحوه ی استفاده از پلاندرها دقت کرد. بورد گیم بعدی که در این مقاله معرفی شده است الحمرا است که در آن بازیکنان باید خانه و قصر بسازند و فضای بورد گیم به زمان تسلط مورها بر اسپانیا باز می گردد. بورد گیم دد آو وینتر بازی جذاب و اندکی ترسناک است و نقطه ی امن در این بازی پشت دیوارها و به دور از مردگان زمستان است. مونوپلی از دیگر بورد گیم های پرمخاطب است که در طیف سنی بسیار گسترده ای دارد و در آن افراد به خرید و فروش دارایی های خود می پردازند. این بازی نیز فکری و هیجان انگیز است. تعداد بی شماری از بورد گیم ها و بازی های کارتی در فروشگاه ماتی لوس موجود است که معرفی همه ی آن ها تقریبا غیر ممکن است.
  • بورد گیم ها اثرات متنوع و مختلفی بر کودکان دارند. می توان با یکی دو ساعت وقت گذاشتن برای کودک خود با یک بورد گیم، منافع بسیاری به ایشان رساند. مثلا این بازی ها سبب رشد شخصیت فردی و روابط اجتماعی آن ها می شود.
  • کودکان با بورد گیم ها از مغز خود استفاده می برند، بالاخص برای بازی های استراتژیک که باعث فعالیت بخش جلویی مغز می شود.
  • برای فرزندانتان که به مدرسه می روند، بورد گیم ها بسیار آموزنده اند. یکی از مهم ترین مهارت هایی که کودک با بورد گیم می آموزد، کار تیمی است. او با آموختن کار تیمی صبر، احترام به نوبت و صف، برقراری ارتباط با دیگران و نحوه ی صحبت کردن را می آموزد.
  • کودکانی که تازه خواندن و نوشتن آموخته اند، با خواندن دستورالعمل های نوشته شده بر روی کارت ها بر روی درک متن، املا و تلفظ خود نیز کار می کنند و مهم تر از همه، از این کار لذت می برند. می دانیم که تمرین بر روی خواندن و نوشتن به سبک سنتی خیلی جالب و دوست داشتنی نیست، به خصوص برای کودکان بازیگوش.
  • تقویت تمرکز در کودکان در دنیای امروز بسیار سخت است. زیرا مواردی که سبب حواس پرتی کودکان می شوند بی شمارند. اما با بورد گیم های مختلف (و البته به اتمام رساندن آن ها در حالی که حواستان فقط به بازی است) می توان تمرکز را تقویت کرد. تقویت تمرکز با فعالیتی که از دید کودکان جذاب و دوست داشتنی است بسیار موثرتر از هر روش دیگری است.
شاید برایتان جالب باشد

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.